Przez wiele lat centrum Sopotu nie było przestrzenią przyjazną dla mieszkańców. Jego zabetonowana powierzchnia nie zachęcała do spacerów, a brak naturalnych akcentów sprawiał, że cała okolica była po prostu szara.
Kryzys został już jednak zażegnany! Ten znany nadmorski kurort nie może sobie pozwolić na zaniedbania w sferze dekoracji przestrzeni. Jego uliczki są stale odwiedzane przez rzesze turystów z Polski i spoza granic naszego kraju. Jest więc stale poddawany niezwykle surowej ocenie kolejnych odwiedzających, a szary, pełen betonu i z zamierzenia reprezentacyjny plac miasta wcale nie sprawiał dobrego wrażenia.
Już od jakiegoś czasu Sopot był placem budowy, rewitalizację przeprowadzono według projektu wyłonionego w konkursie architektonicznym. Jednak jego rezultat nie wzbudził zachwytu mieszkańców, którym szczególnie doskwierał brak natury w mieście.
Problem dostrzegli włodarze kurortu. Aby ulica Bohaterów Monte Cassino i jej okolice stały się przyjazne spacerowiczom, podjęli decyzję o ukwieceniu starówki. Zbliżający się wielkimi krokami sezon wakacyjny ostatecznie przesądził o charakterze i terminie metamorfozy – kwiaty na placu pojawiły się już w połowie maja.
By dopełnić nowoczesny wygląd świeżo wyremontowanej przestrzeni, zdecydowano się na donice Tube z kolekcji TerraForm. Sposób, w jaki odmieniają swoje otoczenie jest doskonałym zobrazowaniem powiedzenia „Potęga prostoty”. Ich eleganckie kształty w połączeniu z kolorowymi kwiatami stworzyły niecodzienną dekorację, doskonale dopełniając nowoczesne oblicze tak zwanego „Monciaka”.
Duże donice o barwie grafitu docenili już włodarze miasta, którzy na okres wakacyjny przewidzieli wiele imprez na otwartym powietrzu. Szczególnie istotna jest dla nich mobilność dekoracji, które można w każdej chwili przenieść w dowolne miejsce, tworząc tym samym miejsce dla pokazów artystycznych i innych wydarzeń kulturalnych. Dla miasta cenna jest również możliwość zmiany ukwiecenia – w ten sposób duże donice mogą wyglądać inaczej o każdej porze roku.
Nowoczesny rynek Sopotu nie przytłacza już swoją surową formą. Duże donice, nawet pomimo swojej pozornej prostoty, wprowadziły do miasta żywe kolory i naturę. Od teraz jeden z najpopularniejszych polskich kurortów przyciąga gości ze zdwojoną siłą. Czas najwyższy, by inne polskie miasta poszły jego śladem!
Cześć!
Nie Przegap! Dołącz do Naszego Newslettera!
Otrzymuj informacje o nowościach, specjalnych promocjach i inspirujących treściach. Wprowadź swój e-mail i bądź z nami na bieżąco!
Kamila Pieślak i zespół Terra Group [sibwp_form id=2]