Zespół Terra serdecznie zaprasza na seminarium – Miejska Sztuka Ogrodowa, którego tematem przewodnim będzie „Promocja miast poprzez zieleń”. Seminarium odbędzie się 24 lutego br. na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich, Pawilon 15. Prowadzący: dr hab. Piotr Urbański, prof. Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu.
Tradycyjnie pod koniec lutego specjaliści z branży ogrodniczej spotkają się w Poznaniu, by uczestniczyć w Targach Ogrodniczych i Architektury Krajobrazu. 24 lutego przewidziany jest jako dzień dla profesjonalistów, to właśnie wtedy po raz szósty redakcja „Zieleni Miejskiej” we współpracy z Międzynarodowymi Targami Poznańskimi organizuje seminarium „Miejska Sztuka Ogrodowa”.
Tematem przewodnim najbliższej edycji będzie promocja miast poprzez zieleń. Podczas seminarium zostanie przedstawiony problem: jak w nowoczesny i kompleksowy sposób można promować miasta właśnie poprzez tereny zieleni. Podczas spotkania zostanie przedstawionych wiele przykładów z kraju i zagranicy w tym również prezentacja firmy Terra®, która odbędzie się 24 lutego (piątek) o godz. 14.05 pod tytułem „Promocja miasta poprzez „zielone” produkty firmy Terra”.
Prezentację przedstawi Dyrektor Zarządzający firmy Terra® – Bogusław Albinowski. Podpowiemy, jak dzięki kwiatom można wpłynąć na wizerunek miasta oraz jak dzięki naturze można skutecznie wypromować swoją przestrzeń miejską.
Tematyka seminarium:
- Promocja miasta poprzez „zielone” produkty firmy Terra
- Identyfikacja wizualna miast poprzez zieleń;
- Katalog mebli miejskich – kompleksowe podejście miast na przykładzie Olsztyna, teoria i praktyka;
- Sztuka i zieleń a promocja miast;
- Reprezentacyjne rośliny dla miast;
- Festiwale jako przykład promocji miast;
- Symbioza wody i miasta na przykładzie światowych metropolii;
- Przestrzenie industrialne i nowoczesne jako przestrzeń odzyskana dla miasta;
- Parkowe trendy – produkt, który przyciąga.
Uczestnikami Miejskiej Sztuki Ogrodowej będą zarządcy terenów zieleni, wykonawcy, ogrodnicy i architekci krajobrazu. W ubiegłym roku wzięło w niej udział ponad 800 osób z całej Polski. Udział w seminarium jest bezpłatny.
Program seminarium:
9.00 |
Rejestracja uczestników przy wejściu (w przypadku braku rejestracji drogą elektroniczną ) | |
11.00-11.20 | Otwarcie seminarium Rozstrzygnięcie konkursu „Inspiracje w przestrzeni” | |
Sesja I | Identyfikacja wizualna | |
11.20-11.30 |
Wystąpienie wprowadzające – promocja miast | dr hab. Piotr Urbański, Marzena Jeleniewska Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu |
11.30-11.50 |
Identyfikacja wizualna miast poprzez zieleń | Barbara Czerniawska |
11.50-12.20 |
Strategia Meblowania Miasta jako narzędzie kształtowania wizerunku przestrzeni publicznej. O projektowaniu zieleni w mieście | Marcelina Chodyniecka-Kubeckaprof. Andrzej Wielgosz Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu |
12.20-12.35 |
Kształtowanie nawierzchni wodoprzepuszczalnych i wodoszczelnych z kamienia naturalnego i kostki brukowej | Igor Gorzelski, Quick-mix |
12.35-12.50 |
Przerwa na kawę | |
Sesja II |
Zieleń a mieszkańcy miast | |
12.50-13.10 |
Drzewa dla miast wytrzymałe na suszę | prof. dr hab. Mieczysław Czekalski,Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu |
13.10-13.30 |
Miasto-ogród jako inicjatywa społeczna | Anna Komorowska |
13.30-13.50 |
Zielone interwencje | dr Krzysztof Herman Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego |
13.50-14.05 |
Narzędzia i informacje ułatwiające znalezienie właściwych roślin | B. Szmit, K. Kurowski Związek Szkółkarzy Polskich |
14.05-14.20
|
Promocja miast poprzez „zielone” produkty firmy Terra | Bogusław Albinowski |
14.20-14.30 |
Przerwa na kawę | |
Sesja III |
W stronę marketingu | |
14.30-14.50 | Rewitalizacja nabrzeży w światowych metropoliach – trzy modele postępowania | prof. dr hab. Marek Kosmala SGGW |
14.50-15.10 |
Zielone oblicze Berlina – atrakcja dla mieszkańców i turystów | dr Monika Latkowska, SGGW |
15.10- 15.30 |
Parkowe trendy – produkt, który przyciąga | dr hab. inż. Alina Drapella-Hermansdorfer Politechnika Wrocławska |
15.30-15.50 |
Promocja miasta przez zieleń a wirtualny świat | dr inż. Agnieszka Kępkowicz Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie |
15.50-16.05 |
Kompletność asortymentu – ważny atut dostawcy roślin | Jarosław Juszczak, Boot & Hortorus |
16.05-16.15 |
Podsumowanie seminarium |
Pobierz prezentację
Promocja miast poprzez „zielone” produkty firmy TERRA
A tak było rok temu:
Foto: gardenia.mtp.pl
Film: Targi Ogrodnicze GARDENIA 2011
Źródło:gardenia.mtp.pl
Pobierz dodatkowo program seminarium
Więcej na temat seminarium i targów Gardenia
Cześć!
Nie Przegap! Dołącz do Naszego Newslettera!
Otrzymuj informacje o nowościach, specjalnych promocjach i inspirujących treściach. Wprowadź swój e-mail i bądź z nami na bieżąco!
Kamila Pieślak i zespół Terra Group [sibwp_form id=2]