Każde miasto chce się wyróżnić i być rozpoznawalne – między innymi dzięki unikalnej zabudowie. Dlatego też władze miast coraz częściej stawiają na najlepsze rozwiązania architektoniczne takie jak designerskie donice, będące ważną częścią otaczającego nas krajobrazu o dużym wpływie na ogólną estetykę przestrzeni.
Funkcjonalność dla miast
Miasta na całym świecie przywiązują coraz większą wagę do tego jak są i jak mogą być zaaranżowane. Szanse mają zarówno nowo powstające przestrzenie miejskie jak i te, które się rewitalizuje czy remontuje. Można, za przykładem Rudy Śląskiej, wybrać funkcjonalne i wytrzymałe donice A-malo, które są wyposażone w element pierścienia będącego wygodnym stolikiem.
Identyfikacja przestrzeni
Przecież to w ten sposób powstają ikony, które często przeistaczają się w znaki identyfikacyjne miejsc, które tworzą charakter miasta i jego atmosferę. A o tym, czy miasto „ma duszę”, w największym stopniu decydują części składowe tej przestrzeni. To właśnie nowoczesne donice pełne kwiatów czy mała architektura nadają unikalną atmosferę, a często same stają się tak charakterystyczne, że przysłaniają swoją sławą budynki i pomniki. W Sopocie donice Tube stały się już nieodłącznym elementem „Monciaka”.
Z myślą o użytkownikach
Donice miejskie przede wszystkim powinny służyć ludziom – ich użytkownikom, sprawiać, że przebywanie w przestrzeni miejskiej jest wygodniejsze, bezpieczniejsze i przyjemniejsze. Dobrze zaprojektowane, wyraziste donice miejskie mogą sprawić, że mieszkańcy będą z niego dumni ze swojego otoczenia, a turyści i inni goście na długo zapamiętają. Donice miejskie mogą wyrażać tożsamość miejsca – tak jak w Świnoujściu, gdzie ustawiono duże donice TerraForm model Intel w kolorze szarym, który idealnie współgra z różnobarwnymi elementami otoczenia centrum miasta.
Skuteczna promocja
Donice miejskie, jako ważna część przestrzeni publicznej, często pełnią funkcję nośników reklamowych. Komunikaty reklamowe mogą pojawiać się praktycznie na wszystkich. Ważne jest, by zarówno pojemniki jak i reklama na nich umieszczana, szanowały krajobraz, w którym zostają umieszczone. Podświetlane donice miejskie są również często wykorzystywane jako źródła światła i niebanalne nośniki reklamowe – jak w zielonogórskim Bistro Lubuskim.
Cześć!
Nie Przegap! Dołącz do Naszego Newslettera!
Otrzymuj informacje o nowościach, specjalnych promocjach i inspirujących treściach. Wprowadź swój e-mail i bądź z nami na bieżąco!
Kamila Pieślak i zespół Terra Group [sibwp_form id=2]