Kwiatowe piłki TerraBall

image_pdfZapisz ten artykuł w formacie .pdfimage_printWydrukuj ten artykuł

Lista korzyści płynących z organizacji Euro może być bardzo długa. Ale gdy miasto nie jest gotowe na takie wyzwanie, a jego organizacja nie jest przemyślana, może to doprowadzić do licznych niepowodzeń.

Zwłaszcza jeśli władze miast nie zadbały odpowiednio wcześnie o dostosowanie przestrzeni do najazdu tysięcy kibiców. Organizacja wielkich wydarzeń sportowych to duże wyzwanie dla Polski, możemy na nich zyskać bądź stracić. Dlatego posłuchajmy głosu mieszkańców i ich pomysłów na odpowiednie przygotowanie miasta na Euro.

Szanse…

Szacuje się, że w 2012 roku Polskę odwiedzi 21,4 mln turystów. Przygotowanie Euro 2012 oznaczać będzie ponad 100 tys. nowych miejsc pracy, przyspieszenie tempa nakładów na środki trwałe oraz większy napływ inwestycji zagranicznych. Organizacja mistrzostw Europy w piłce nożnej to także dla Polski prawdziwa szansa na integrację z Europą. Kilkaset tysięcy Europejczyków, którzy nas odwiedzą, dowie się, że Polska to nie prowincja. Musimy ten fakt wykorzystać i na trwałe zaistnieć w świadomości Europy jako kraj cywilizowany. To szansa nie do przecenienia.

Pamiętajmy, że od tego, czy kibice wybiorą nasze miasto, zależy bardzo wiele. Dlatego zdaniem mieszkańców ważne jest, aby władze miast zadbały nie tylko o bezpieczeństwo kibiców, ale również o atmosferę. Stworzenie odpowiedniego klimatu godnego Mistrzostw może okazać się trudnym zadaniem. A przecież wielkie imprezy piłkarskie to doskonały pretekst na masowe świętowanie. Od czasu Mistrzostw Świata w piłce nożnej FIFA 2006 w Niemczech towarzyszy im nowe powszechne zjawisko: zbiorowe oglądanie meczów i wspólna zabawa w formie wielkiego festynu, gromadzącego tysiące osób w Strefach Kibiców. Dlaczego wiec nie wykorzystać tego faktu?

Dobrze byłoby,  aby w miastach powstały charakterystyczne „symbole”, z którymi kibice będą mogli się identyfikować, i przy których będą robić sobie pamiątkowe zdjęcia. W Polsce wiele miast postanowiło zakupić przestrzenne konstrukcje, w kształcie ogromnej piłki nożnej, które doskonale wpiszą się w klimat zbliżającej się imprezy piłkarskiej. Jednocześnie pomogą współtworzyć atmosferę i przyciągną uwagę, ponieważ ważą 150 kg i są wysokie na 3 metry! Nie sposób będzie przejść obojętnie przy takiej konstrukcji. Piłkę TerraBall można także obsadzić kwiatami, np. zgodnie z barwami Euro.

pilka ukwiecona trawa

Źródło: Archiwum Terra

Zagrożenia…

Większość z nas twierdzi, że ogromnym problemem dla przyjezdnych kibiców może okazać się brak odpowiednich informacji, np. którędy dojść do stadionu lub gdzie znajdują się Strefy Kibica. Może to doprowadzić do chaosu, zwłaszcza gdy w jednym miejscu spotka się niesamowity entuzjazm oraz dialog w różnych językach i odmienna kultura. Jak uniknąć niepotrzebnego zakłopotania turystów oraz rodzimych kibiców? W miastach muszą pojawić się znaki informacyjno-kierunkowe. Dobry gospodarz powinien o to zadbać. Dobrze, gdy będą współgrały z miejskim otoczeniem lub wpiszą się w klimat Euro. Na rynku dostępne są przestrzenne znaki informacyjne w kształcie piłkarzy z odpowiednią powierzchnią informacyjną TerraPlayers. Produkty te staną się w sposób oczywisty dla miasta najlepszą jego wizytówką i doskonałym symbolem zbliżających się Mistrzostw Europy.

Jeśli miasto będzie dobrze przygotowane na Euro, zainwestowane pieniądze szybko się zwrócą, a jeśli pominie chociażby najmniejszy szczegół, wiele na tym straci. Warto więc wykorzystać daną nam raz szansę i w przemyślany oraz zaplanowany sposób przygotować się do Euro. Nie traćmy czasu, nie czekajmy na ostatnią chwilę i zacznijmy działać!

Przykładowa kwiatowa piłka TerraBall

pilka ukwieconaŹródło: Archiwum Terra


Cześć!
Nie Przegap! Dołącz do Naszego Newslettera!
Otrzymuj informacje o nowościach, specjalnych promocjach i inspirujących treściach. Wprowadź swój e-mail i bądź z nami na bieżąco!
Kamila Pieślak i zespół Terra Group

Dodaj komentarz